Välkommen att söka till Friidrottsskolan 2024!

Jobba som ledare på Friidrottsskolan!

Är du född 2009 eller tidigare och sugen på ett givande utomhusjobb med barn? Bromma IF arrangerar varje år en av Sveriges största och mest populära friidrottsskolor på flera arenor i Stockholm och du har i år chansen att söka jobb för vecka 24, 25, 26, 27, 33.

Vem söker vi?
Vi letar efter dig som är ivrig att lära ut friidrott och leda grupper med barn. Att ta egna initiativ och vara en god förebild för barnen är egenskaper om vi värdesätter högt.
Man behöver inte vara duktig på friidrott för att vara en duktig ledare.
Vi söker även rutinerade tränare till vårt BIF-Athletic Camp för dig som tidigare tävlat och tränat på elitnivå.
Du är välkommen att söka även om du inte är medlem i Bromma IF men vi prioriterar medlemmar, utbildade och sådana som har varit med som tränare förut.
Lönen varierar beroende på dina kunskaper, din ålder och dina tidigare erfarenheter som ledare.

Vi kommer att hålla till på tre olika arenor; Stora Mossens IP, Ängby IP och Spånga IP. När du söker kommer du få ange vilken arena du föredrar, men det är ingen garanti för att du hamnar där.

Arbetstider och villkor
Som tränare erhåller du ersättning för ditt arbete. Arbetstiderna är från 08:30-15:00 eller 08:00-16:30 beroende på om du arbetar med friidrottsfritids.

Ansökan (stänger 31 mars)
Ansök här!
Vi rekryterar löpande, ansök därför så tidigt du kan!
Ansök även via Stockholms Stad! (STÄNGT)

Är du född 2005-2008, är folkbokförd i Bromma och vill arbeta minst tre veckor i rad eller mer? Då kan du även skicka in din ansökan till Stockholms Stad via s.k feriejobb.
Under önskemål: Skriv i din ansökan att du önskar arbeta på "Bromma IF Friidrottsskola". Detta ökar dina chanser att få jobb på Friidrottsskolan och ger även möjlighet till högre ersättning. (Mer information finns i Friidrottsskolans ansökningsformulär.)

Hur gör jag?

Tveka inte att kontakta oss på Friidrottsskolan om du har några frågor eller funderingar.