Bromma IF söker huvudtränare till våra juniorer - Tryck här för mer info!
Bromma Idrottsförening
Det ska vara roligt med friidrott!

Sidan är under uppbyggnad
Bromma IF är en barn- och ungdomsförening där alla är välkomna. Både bredd och elit. Vår ambition är att behålla både de ungdomar som i första hand tränar för att ha kul och må bra, och de som drivs av att ha kul och tävla – tills de uppnår friidrottens seniorålder. Därför nivåanpassas träningen så att majoriteten av våra aktiva ungdomar känner att de kan utvecklas i den takt som motsvarar deras förmåga och förväntningar.

Vår vision är: ”Så många som möjligt så länge som möjligt”

För att uppnå visionen ”Så många som möjligt så länge som möjligt” tänker vi lite annorlunda än många andra friidrottsklubbar. För oss är det viktigt att kompisar kan fortsätta träna ihop och följas åt upp i åldrarna, oavsett ambition, gren och träningsintensitet.

Vår mission är: "Det ska vara roligt med friidrott!"

Därför fokuserar vi på att:
  • Hålla ihop hela gruppen oavsett om man "nöjestränar" 1 gång/vecka eller elitsatsar med 5-6 träningar/vecka.
  • Ha gemensamma träningstider då hela gruppen tränar samtidigt även om alla inte tränar samma sak.
  • Stärka den sociala gemenskapen, ha kul och peppa varandra!

Friidrottsskolan 2024
16 MARS 2024