Ingår mat i friidrottsskolan?
Ja. Alla får varm, lagad lunch, att jämföra med skollunchen. På eftermiddagen får alla ett mellanmål levererat av Fodi.

Vad händer vid regn?
Vi kör friidrottsskolan som vanligt vid regn. Vi anpassar oss så gott som det går, men det finns inte möjlighet att vara inomhus. Se till att skicka med ordentligt med kläder alla dagar. En solig morgon kan bli en plaskblöt eftermiddag.

Mitt barn är allergiskt, hur fungerar det med maten?
Den leverantör vi har för maten ordnar mat för alla allergier. Se bara till att ni meddelar oss i god tid så att vi hinner ordna allt. Om ni meddelar oss först samma morgon kan ert barn bli utan mat!

Jag har helt missat att anmäla och nu är det fullt, hur gör jag?
Det går inte att få in ett till barn om det är fullt. Allt eftersom det blir strykningar från de som är anmälda kommer det att frigöras platser. Därför kan det vara värt att titta till anmälningssidan varje dag samt skriva upp sig på bevakning för en viss vecka på så vis får du ett mejl när platser frigörs.

Jag har fått förhinder och måste avboka
Vänligen se våra regler för avbeställning, sker avbokning skriftligen till friidrottsskolan@brommaif.org inom 14 dagar från beställningsdatumet har du rätt att få pengarna tillbaka utan avbeställningsskydd. Läs mer här.

Hur fungerar det med betalningen?
Betalningen kan ske på flera sätt kortbetalning, swish, faktura (14 dagar) eller delbetlaning. Faktura och delbetalning är utlagt till Billmate AB som har hand om betalningen och de är till dem du ska betala. Besök My Billmate för att enkelt få en översikt över dina betalningar. Det är viktigt att du betalar i tid för att slippa eventuell påminnelseavgift.

Jag har missat att betala i tid. Vad gör jag?
Betala genast avgiften och meddela oss så fort som möjligt för att undvika eventuell påmminelseavgift (använd adressen: friidrottsskolan@brommaif.org)

Kan jag anmäla mig efter att anmälan stängt?
Om anmälan får en specifik vecka har stängt behöver det inte betyda att du inte kan vara med! Vänligen kontakta projektgruppen på friidrottsskolan@brommaif.org så löser vi det!
Visste du att? Du kan även köpa till fridrottssfritids t.o.m. sista dagen innan lägrets start genom att kontakta oss via mejladressen ovan!

Vad kommer ni att göra på dagarna?
Vi låter barnen få pröva på alla friidrottsgrenar, få känna på en spjut och hur det är att flyga i luften vid ett stavhopp. Få prova hur det är med tresteg och hur svårt det är att springa över häckar. Alla grenar blandas mycket med lek. Vi anpassar väldigt mycket efter barnets ålder. Ju äldre, desto mer går vi igenom hur man gör för att till exempel hoppa högre i höjd och stöta längre i kula.

Mitt barn vill jättegärna vara med sin kompis under veckan, hur gör jag?
När du anmäler barnet, skriv det i fältet för övriga önskemål. Det går alltid att ordna, men vi vill gärna veta era önskemål så tidigt som möjligt! Vi delar normalt in grupperna helt efter ålder med ca 20 st. i varje grupp.

Hur många barn är det i varje grupp?
Normalt är det ca 15-25 st. och 3-4 tränare. Utöver dessa tränare är det ytterligare tränare på idrottsplatsen. Totalt går det ca 6-7 aktiva per tränare.

Mellan vilka tider är friidrottsskolan?
Friidrottsskolan startar kl. 9.00 och slutar kl. 15.00 varje dag (Höstlovslägret startar kl. 10:00). Information om exakt din tid kommer att meddelas i det informationsmejl som skickas ut ca 1 vecka innan lägrets start.

Mellan vilka tider är friidrottsfritids?

Friidrottsfritids är mellan 08:00 - 09:00 på morgonen och 15:00 - 16:30 på eftermiddagen.

Vilka är det som är tränare under veckan?
Det är framför allt de som är tränare i vår ordinarie träningsverksamhet och äldre aktiva i klubben. De flesta har flera års erfarenhet av att vara tränare, både i den ordinarie träningen och på friidrottsskolan. Utöver det anställer vi duktiga ledare från GIH eller Bosöns idrottshögskola.

Hur kommer jag i kontakt med er på dagarna under friidrottsskolan?
Varje ansvarig på de respektive arenorna har mobiltelefon med sig. Ett direktnummer till den ansvarige på din arena kommer i ett utskick innan friidrottsskolan börjar. Under friidrottsskolan kan ni dessutom ringa till vårt kansli (08-26 77 72). Inför friidrottsskolan kommer ni enklast i kontakt med oss via friidrottsskolan@brommaif.org.

Hur fungerar erbjudandet med bostadsbolagen?

I år fortsätter vi vårt samarbete med Svenska Bostäder, Familjebostäder, Stadsholmen och Stockholmshem. Det innebär att boende hos någon av dessa bostadsbolag endast betalar 975 kr (ord. pris 1 975 kr) för vecka 24, 26, 27 & 32 (Ej BIF Athletic Camp och Miniveckan) och 900 kr (ord. pris 1 700 kr) för vecka 25 för friidrottsskolan på Stora Mossens IP, Ängby IP och Kristinebergs IP.

Friidrottsfritids erhålls även till ett rabatterat pris á 300 kr (ord. pris 380 kr) för v. 25 och 375 kr (ord. pris 475 kr) för vecka 24, 26, 27 & 32.

För att erhålla rabatten ber vi er kryssa i detta i anmälan och kontakta oss på friidrottsskolan@brommaif.org