Bromma IF söker huvudtränare till våra juniorer - Tryck här för mer info!
Bromma Idrottsförening
Det ska vara roligt med friidrott!

Deltävling 4 / FINAL: 7-8 oktober 2023 i Sätra

Datum: Lördag 7 oktober och/eller söndag 8 oktober (mer info kommer)
Plats: Sätra friidrottshall (inomhus), spjut och slägga sker på Sätra IP (utomhus)
Deltagande klubbar: Samtliga!

Inbjudan: Hittar du här

Anmälan: Gör du här

Grenar FP12: 60m häck, 600m, höjd, slägga (utomhus), stafett 5x200m
Grenar FP13: 60m häck, 600m, längd, spjut (utomhus), stafett 5x200m

STOCKHOLMSKAMPEN 2023 👆

Deltävling 4: 17-18 september 2022

Datum: helgen 17-18 september (FP12 på lördagen, FP13 på söndagen)
Plats: Enskede IP
Deltagande klubbar: Samtliga

Grenar FP12: 60m, 800m hinder, längd, slägga, stafett 5x60m
Grenar FP13: 60m, 800m hinder, längd, spjut, stafett 5x60m

Inbjudan

STOCKHOLMSKAMPEN 2022

-----------------------------------------------------------------------------------

Final på Enskede IP 18-19 september 2021

Den 18 och 19 september avslutades Stockholmskampen efter fyra deltävlingar. Stockholmskampen är en lagtävling för P/F12-13 mellan 11 olika Stockholmslag. De aktiva tävlar i ett flertal olika grenar och ger goda möjligheter att prova något nytt. Sammanlagt tävlade de båda lagen i 12 olika grenar och fyra olika stafetter. Tävlingen genomförs på fyra olika dagar, två på våren och två på hösten, och tanken är att de deltagande klubbarna ska dela på organisationen.

Årets upplaga var på grund av pandemin minst sagt strulig, men de aktiva lyckades ändå genomföra deltävlingarna med bravur. Bromma IF organiserade två deltävlingar, en i Hässelby IP och en på Spånga IP. Ett stort tack riktas till alla föräldrar som ställt upp som funktionärer vid dessa tillfällen. Tredje deltävlingen hölls på Tibblevallen tillsammans med Täby och Lidingö. Finalen, då samtliga klubbar deltog, hölls liksom tidigare år på Enskede IP.

Poäng till lagkampen ges ut till föreningens fem bästa killar och fem bästa tjejer för varje gren, och för ett stafettlag i de olika stafetterna. Detta kräver stor uppslutning av aktiva och trots att vi inte alltid hade hela lag slutade P/F12 på en ärorik sjunde plats och P/F13 en strålande femte plats. Dessutom hade vi sex olika bästa resultat under tävlingen gång, i 3000m hinder (F13), 600m (P12), 60m häck (P12), Längd (P12), Tresteg (P12), Slägga (P13). I stafetterna på finaldagen slutade både 12-åringarna och 13-åringarna topp tre.

Detta var tredje året som Bromma IF deltog i tävlingen och årets deltagande måste trots krångel i och med pandemin beskrivas som lyckat. Ett mål med Stockholmskampen är att ge de aktiva möjlighet att tävla i friidrottens bredd av grenar och ett annat att ge ökad möjlighet att lära känna aktiva från andra klubbar i Stockholm. Båda dessa tycker vi som organiserat Stockholmskamplen i år för Bromma IFs räkning att tävlingen uppnått. Det har också gett möjlighet att tävla tillsammans mellan olika träningsgrupper inom Bromma IF.

Ett annat resultat är att våra aktiva fått erfarenhet att tävla mot Stockholms bästa. Detta har gett resultat vilket kan ses på de aktivas utveckling under året som gått. Lagtävlingens format uppmanar också så många som möjligt att delta, eftersom det ger laget poäng bara med att du deltar i en gren. Resultatmässigt kan du sen tävla mot dig själv.

Friidrottsskolan 2024
16 MARS 2024