Att vara funktionär

Bromma IF växer som förening. Det är väldigt populärt att träna friidrott. En förening i Bromma IF:s storlek kräver också att alla ställer upp och hjälper till. I dagsläget har vi ett stort behov av funktionärsuppdrag där Tolvanloppet är störst med sina 120 funktionärer.

Av föräldrar som inte engagerat sig på något annat sätt i föreningen förväntar vi oss att man är funktionär vid något av våra evenemang, minst 2 uppdrag/aktivt barn. Aktiva ungdomar i juniorgruppen skall, i tillägg till sina föräldrar, också tar 2 uppdrag där Tolvanloppet är prioriterat p.g.a. det stora funktionärsbehovet.

Evenemangen som är aktuella är distriktsmästerskap, Ute-KM, Tolvanloppet, Bauhausgalan, Finnkampen, Brommaspelen och Inne-KM. Ingen tidigare erfarenhet behövs.

Inför varje evenemang kommer inbjudan till funktionärsuppdrag finnas på Bromma IF:s hemsida under evenemang. Du anmäler dig och anger också på vems uppdrag (vilket barn/aktiv) du är funktionär. Ofta går uppdraget att kombinera med det egna barnets tävlande. Innan respektive evenemang får du information från oss ansvariga om var och när du skall infinna dig. Vid förhinder är det ditt ansvar att skaffa en ersättare som kan utföra uppdraget i ditt ställe.

Boka in nedanstående dagar där det finns behov av funktionärer
Brommaspelen, Stockholms Stadion

Tävlingsdagar 2024